Ułatwienia dostępu

Wycieczka do Anglii i Szkocji

W dniach 18.03.-24.03.2024 44 uczniów naszej szkoły wzięło udział w wycieczce do Anglii i Szkocji.  Podczas tej podróży mieliśmy okazję odkrywać piękno tych dwóch urokliwych krajów, poznawać ich historię, kulturę i krajobrazy.

Zwiedziliśmy Londyn, gdzie podziwialiśmy Tower Bridge oraz Tower of London, historyczne Westminster Abbey,  Buckingham Palace, pomnik królowej Wiktorii i Łuk Welingtona, następnie spacerem po  St. James’s Park przeszliśmy do budynków Parlamentu ze słynnym Big Benem, następnie rządowym Whitehall do 10 Downing Street. Byliśmy w Muzeum Historii Naturalnej, Galerii Narodowej oraz British Museum. Spacerowaliśmy po Leicester Square, Picadilly Circus, Trafalgar Square.

Byliśmy równie w urokliwym miasteczku York, gdzie z Wieży Clifforda, podziwilaismy panoramę miasta, spacerowaliśmy średniowieczną The Sambles przypominającą ulicą Pokątną, oraz zachwycaliśmy się przepiękną gotycką katedrą – jedną z największych katedr gotyckich w północnej Europie. Widzieliśmy York Minster, pomnik Cesarza Konstantyna, pozostałości antycznego Wału Hadriana oraz opactwo Cystersów w Melrose. Następnie pojechaliśmy do Edynburga - stolicy Szkocji. Spacerowaliśmy po historycznym mieście zachwycając się jego architekturą, zwiedziliśmy Zamek Edynburski, przeszliśmy „Królewską Milą” do High Kirk of St.Giles oraz do Pałacu Holyrood. Podczas przejazdu w kierunku szkockich wyżyn – Highlands wypatrywaliśmy potwora w jeziorze jezioro Loch Ness, podziwialiśmy ruiny zamku Urquhart, wodospady Invermoriston, zespół śluz – schody Neptuna. Przejechaliśmy jedną z najpiękniejszych tras widokowych w Szkocji przez wąwóz Glencoe.

Wycieczka ta była niezapomnianym doświadczeniem. Przeżyliśmy wiele fascynujących chwil. Anglia i Szkocja z pewnością pozostawiły w naszych sercach trwałe wspomnienia.